redirection entree sortie

Bonjour,

J'ai un r�pertoire /travail qui est vide.

je lance dans une console

cd /travail
puis
rmdir aa 2>&1 > /dev/null
et s'affiche alors " rmdir : aa :Aucun fichier ou r�pertoire de ce type."

J'essaie de comprendre :
rmdir aa 2>&1 redirige 2 vers 1 donc le message d'erreur vers la sortie
�cran
et > /dev/null envoie cette sortie sur rien . Aussi je ne comprends
pas que dans ce cas un message d'erreur apparaisse.

O� est mon erreur de raisonnement.
Merci beaucoup.

Hello quiestu, instead of :

rmdir aa 2>&1 > /dev/null

You should try:

rmdir aa > /dev/null 2>&1 

Thanks.
But why" rmdir aa 2>&1 > /dev/null" print a message

C'est 2>/dev/null que tu dois �crire qui veut dire "envoie les messages d'erreur � la poubelle".
2>&1 redirige les erreurs sur la sortie standard (ecran) donc les affiche ensuite tu dis envoie sortie ecran dans poubelle mais plus rien � afficher....

En esp�rant avoir �t� assez clair....

regarde ce lien...tr�s int�ressant....Chapitre

---------- Post updated at 08:32 AM ---------- Previous update was at 08:31 AM ----------

Euh derni�re chose....on va se faire taper sur les doigts...ce forum est ANGLAIS...
@+

Hello,

Per our forum rules, all users must write in English, use semi-formal or formal English language and style, and correct spelling errors.

The reason for this is that most software and operating systems are written in English and these are software related technical forums.

In addition, nearly 95% of all visitors to this site come here because they are referred by a search engine. In order for future searches on your post (with answers) to work well, you need to spell correctly!

So, as a benefit and courtesy to current and future knowledge seekers, please be careful with your language, check your spelling and correct your spelling errors. You might receive a forum infraction if you don't pay attention to this.

Also, do not write in cyberpunk or abbreviated chat style under any circumstances and do not use profanity. This is not a chat room, it is a formal knowledge base to serve you and everyone, of all ages and cultural backgrounds.

Thanks!

The UNIX and Linux Forums